14 augustus Barcelonnette

14 augustus 2018 - Veynes, Frankrijk

Op mijn to do list stond nog het bezoeken van stadje Barcelonnette.
Het was 1,5 uur rijden vanaf de camping maar ook Ad vond het wel leuk om er heen te gaan.
Dus vertrokken wij vanochtend rond 11 uur naar Barcelonnette.
Het is een kleurrijke stad, veel gekleurde gevels en ook staan er enorme Mexicaanse villa's.
Het stadje doet dus een beetje Mexicaans aan. (Leuk hè Angelique, is het net of ik ook een klein beetje in Mexico ben geweest  haha)
Deze Mexicaanse villa's werden gebouwd door de bewoners die terugkwamen na het verdienen van een fortuin in Mexico in de textiel en handel. Dit was tussen de 19de en 20ste eeuw.
Dus hier rondgeslenterd en wat winkeltjes en natuurlijk vila's bekeken. Deze zag je niet zo goed omdat er vaak een grote omheining om staat.
Ook moeten we rekening gaan houden met het Franse ritme. In Frankrijk eten ze tussen 13.00 en 15.00 uur en zijn de winkels dicht.
Dus wij ook maar aan de pizza.
Barcelonnetta ligt 100 km van Turijn. We zaten dus bijna in Italië.

Wat ik ook zo lekker vind hier in Frankrijk zijn de glace avec alcohol. Lekker een coupe ijs met bv limoncello of wodka. Heerlijk!!! Jammie

Weet terug op de camping nog even lekker aan het zwembad gelegen.

B&B zijn lekker op de camping gebleven.
Vanavond gaan ze weer naar het meer.
3 van hun vrienden gaan morgen terug naar Nederland. Dus zullen ze vanavond afscheid moeten nemen. Snik..Snik..

A demaine

1. Angelique:
    15 augustus 2018
    Leuk! Zeker die eerste foto is herkenbaar met die rij huizen.
  2. Karin:
    15 augustus 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Goed bezig Anja!
    Geniet er nog effe van